pátek 11. dubna 2008

Pár neodbytných dojmů z prvního čtvrtka v Bradavicích

Tak nejdřív: schválně se podívejte tady na náš rozvrh:


Registrujete ten kříž? Mohlo by se sice zdát, že ta zvýrazněná políčka jen označují den v týdnu a právě probíhající hodinu, ale - jak by řekla paní profesorka Trelawneyová - podívejte se na tu symboliku!! Například dvouhodinovka lektvarů vyznačená v pondělním řádku - tu zrovna takový křížek (jako na hrob) výborně vystihuje, netřeba vysvětlovat... Nebo jasnovidectví - tam hrozí smrt vícero druhů: buďto si ji přivodíte sami tím, že budete tak dlouho zadržovat smích, než se udusíte, anebo smích neovládnete a paní profesorka za vámi, při bleskurychlém úprku ze schodů, shodí pár křišťálových koulí... (a význam "orbity" zlověstně padající přímo na nešťastníkovu hlavu pochopí i ten největší troll). Kdyby mi někdo chtěl tvrdit, že hodina jasnovidectví takováhle nebezpečenství vůbec neskýtá, protože je to bohapustá nuda, tak má smůlu, protože dnešní profesorčina výpověd o tom, že "srdce profesora Snapea...

... mě zatvrdilo v tom, že ač je jasnovidectví k ničemu, je to ohromná švanda, a zaručilo mi výbornou náladu minimálně do pondělka, než milého zastřeného profesora v celé jeho mlze osobně uvidím...;) Jinak co se péče a formulí týče, moc doufám že výjimka bude potvrzovat pravidlo a tyhle hodiny budou o něco mírumilovnější než ty ostatní - ale zatím těžko říct, protože ani jedno ani druhé jsme ve své klasické podobě ještě neměli... Ale přistupme k věci, zbývá obrana, s profesorem Bagwellem! Tu jsme měli dneska prvně. Úvodem nutno podotknout, že profesorův oděv by se k hřbitovní tématice úžasně hodil; chodí mi z něj mráz po zádech. O něco lepší než jeho smysl pro oblíkání bude, zdá se, profesorův smysl pro humor; tíhne sice značně k sarkasmu na účet volaného...


... ale nakonec, profesor Snape s námi má letos hodinu jen jednou za čtrnáct dní, a nestihne nám tak dopodrobna ilustrovat všechny pozoruhodně nízké a ubohé aspekty a kvality našeho charakteru a znalostí -- a profesor Bagwell milerád vypomůže. Na druhou stranu ale musím říct, profesor Bagwell se zdá být přece jen o něco férovější - má sice taky vysoké nároky, ale zatím to nevypadá, že by je (jako Snape) prosazoval pouze za účelem nás ponížit a do krve ztrapnit (ačkoliv nutno uznat, že se mu to povětšinou podaří - minimálně u mě...). Jinak, podobně jako Snape, má Bagwell jistý dar efektivní stručnosti --


-- kterou, mám obavu, výborně využije při letošním závěrečném hodnocení... ("Troll.")

Takže co??? Čas začít trénovat (sebe)obranu!!

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Abych tak řekl tenhle článek se mi jeví jako nadmíru vystihující.
Už dlouho jsem nečetl inteligentně vtipný článek , jsme it za to moc vděčen.

Katleen řekl(a)...

*překvapený úsměv* díky, Wilkusi. jsem ráda, že se mi povedlo napsat něco, u čeho se dá zasmát :)
... a zároveň tiše doufám, že tohle není jenom inetligentní vtip na můj účet...:D protože, přiznávám, je pravda, že se v těch článcích často bavím na cizí triko, takže dost možná bych si oplátku zasloužila...:)

Anonymní řekl(a)...

Kat, super, to se naprosto úžasně čte! Příjemné, vtipné článečky, už se těším, až přibyde další! Díky!

Katleen řekl(a)...

díky, Amabell...*blush* :)